Педагогічна майстерність – це
високе мистецтво навчання і
виховання, що постійно
удосконалюється, доступне кожному
педагогу, в основі якого лежать
професійні знання, уміння і здібності.
А.С. Макаренко
Планування роботи школи педагогічної майстерності здійснюється на основі діагностування актуальних питань педагогіки і методики організації навчально-виховного та навчально-виробничого процесів.
Мета: вивчення та ознайомлення з сучасними інноваційними технологіями навчання і виховання; впровадження в навчально-виховний процес ефективних методик та методичних прийомів; вивчення та впровадження в практику передового педагогічного досвіду, сучасних виробничих та педагогічних технологій навчання та виховання.
Стратегії та принципи роботи Школи педагогічної майстерності
- організація безперервного удосконалення фахової майстерності та підвищення професійної компетентності педагогів, підготовка їх до атестації;
- проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, вивчення, узагальнення і поширення ППД;
- інформаційне забезпечення педагогів з питань методики, педагогіки, психології;
- залучення вчителів до науково-дослідницької роботи;
- проведення інформаційно-пошукової роботи;
- організація роботи з обдарованими дітьми;
- аналіз стану викладання предметів.
Основні напрямки та цілі роботи
- методичне забезпечення інноваційної діяльності;
- підвищення рівня педагогічної майстерності;
- впровадження Державних стандартів;
- індивідуалізація та диференціація навчання, запровадження особистісно-орієнтованих технологій;
- поглиблення практичної та творчої співпраці педагога та учня.
Основні заходи та форми роботи Школи педагогічної майстерності
- Доповіді, усні журнали
- Практичні рекомендації
- Пам’ятка викладачу
- Контрольна для викладача
- До нотатника педагога
- Анкетування
- Психологічна крамниця
- Бліц-інтерв’ю
- Круглі столи
- Диспути
- Дискусії
- Методичні консиліуми
- Майстер-класи
Тема засідань для викладачів | Тема засідань для майстрів виробничого навчання |
---|---|
Вересень | |
1.Школа Педагогічної майстерності:стратегія, принципи, напрямки, цілі роботи - Бауман Т.І. | |
жовтень | |
2.1 Урок учора, сьогодні завтра 2.2 Сучасний урок в нашому ліцеї (з досвіду роботи викладачів) 2.3 Аналіз відвіданих уроків |
2.1 Уроки виробничого навчання. Вступний інструктаж 2.2 Вступний інструктаж в практиці майстрів виробничого навчання ліцею (з досвіду роботи) 2.3 Аналіз відвіданих уроків виробничого навчання |
листопад | |
3.1 Методика проведення різних типів уроків. 3.2 Різні типи уроків в практиці педагогів ліцею (обмін досвідом) |
3.1 Структура уроку виробничого навчання 3.2 Поточний інструктаж. (з досвіду роботи) 3.3 Методичні рекомендації щодо організації поточного інструктажу на уроках виробничого навчання |
грудень | |
4.1 Роль навчально-методичного комплексу кабінету у підвищенні ефективності уроку | 4.1 Навчальна майстерня. Організація робочих місць учнів 4.2 Робочі місця ; їх забезпеченість відповідно до програми . (З досвіду роботи) 4.3 Аналіз відвіданих уроків виробничого навчання |
січень | |
5.1 Педагогічна взаємодія викладача та учня на уроці 5.2 Сучасні інноваційні технології в навчальному процесі (обмін досвідом) |
5.1 Педагогічна взаємодія майстра та учня на уроці виробничого навчання 5.2 Мова майстра виробничого навчання на уроці виробничого навчання. Понятійний словник |
лютий | |
6.1 Самоосвіта педагога 6.2 Методика створення і використання методичних посібників (обмін досвідом) |
6.1 Самоосвіта майстра виробничого навчання 6.2 Методика створення і використання методичних посібників (обмін досвідом) |
березень | |
7.1 Організація, форми і методи вивчення передового педагогічного досвіду 7.2 Впровадження передового педагогічного досвіду в практику (з досвіду роботи) |
|
квітень | |
8.1 Реалізація міжпредметних зв’язків в ліцеї 8.2 Міжпредметні зв’язки в практиці викладачів ліцею (обмін досвідом) |
8.1 Реалізація міжпредметних зв’язків під час виробничого навчання 8.2 Міжпредметні зв’язки в практиці майстрів виробничого навчання ліцею (обмін досвідом) |
травень | |
9.1 Підведення підсумків роботи за рік |