м. Біла Церква, вул. Гетьманська, 94

тел.: (0456) 39-15-28

Гуртожиток

   Виховання — велика справа:

воно вирішує долю людини.

В. Бєлінський

   Гуртожиток Білоцерківського професійного ліцею – 9-ті поверхова будівля, розташована біля навчального корпусу(вул.Гетьманська 94). Здобувачі освіти проживають на третьому, четвертому, п’ятому, шостому поверхах.

    У вестибюлі гуртожитку обладнана кімната для чергового, в наявності є аптечка першої медичної допомоги, тут також знаходиться наочність щодо роботи ради гуртожитку, екран чистоти кімнат. 

  На першому поверсі гуртожитку знаходиться медична кімната, ізолятор. Для забезпечення та дотримання санітарних вимог мешканців гуртожитку, функціонує кімната для прання, сушіння білизни, душова кімната. 

   На другому поверсі гуртожитку розташована бібліотека. Бібліотека працює з 10 годин ранку до 18 годин вечора. В бібліотеці є Інтернет.

   На поверхах гуртожитку обладнано кімнати для самопідготовки, кімнати для відпочинку с телевізором,побутові кімнати, кімнати для приготування їжі (встановлені побутові кухонні плити, холодильник та інший кухонний інвентар).

   В декілька кроків від гуртожитку – спортивний майданчик.

    Стан виховної роботи в гуртожитку постійно знаходиться в центрі уваги дирекції ліцею.

    Робочий день в гуртожитку розпочинає черговий майстер, який приходить в гуртожиток о сьомій годині ранку. Черговий майстер проводить підйом мешканців гуртожиткув, організовує на здійснення водних процедур, а також вчасно випроваджує учнів на навчання. Кожного дня перед уроками та після уроків керівництво групи провідує своїх здобувачів освіти у кімнатах.

    Система  поселення в гуртожиток – відповідно до поданих заяв та наказу директора ліцею.

Гуртожиток слід розглядати як педагогічну структуру, оскільки у ньому  живуть  молоді  люди,  характер,  звички,  життєві  установки,  стиль мовлення  яких  ще  остаточно  не  склалися.  Процес  формування  особистості триває  під  впливом  спілкування  молоді,  взаємовпливу,  самого  середовища гуртожитку.

  В гуртожитку працює два вихователя, які протягом всього часу після уроків до відбою працюють з мешканцями гуртожитку. Робочий день вихователя починається о 15:00. Вихователь приходить в гуртожиток, приймає поверхи від коменданта гуртожитком та зустрічає здобувачів освіти  з уроків. Здійснює обхід по всіх кімнатах, перевіряє санітарний стан кімнат, оголошує новини, проводить бесіди з мешканцями гуртожитку та інше.

   Свою діяльність вихователі гуртожитку спрямовують на створення комфортних житлово- побутових умов для проживання мешканців гуртожитку, навчання, ефективної самопідготовки, організації культурно-масового дозвілля. Неабиякі зусилля докладають для розвитку учнівського самоврядування, яке є активним помічником у моїй роботі. Для досягнення мети вихователями гуртожитку використовуються  такі методи впливу як: переконання, стимулювання, метод оцінки та самооцінки, метод залучення до різних видів робіт. Застосовуються  індивідуальну та групові форми виховної роботи з мешканцями гуртожитку.Особливу увагу вихователі гуртожитку надають здобувачам освіти, які схильні до правопорушень.

 Свою діяльність вихователі гуртожитку здійснюють  згідно річного, помісячного та щоденного планування, затвердженого заступником директора з виховної роботи. 

   В своїй роботі вихователі гуртожитку керуються такими документами: Законом України Про освіту, Законом України Про професійну(прпофесійно -технічну) освіту, Законом  України Про охорону дитинства, нормативними та методичними документами щодо організації виховної роботи в гуртожитку.

   Вихователі гуртожитку працюють над реалізацією проблемної теми: «Формування в здобувачів освіти потреби у високих культурних і духовних цінностях та їх подальшому збагаченню».

   В гуртожитку працює Рада гуртожитку. Рада гуртожитку упродовж навчального року успішно співпрацювала з питань планування, організації та координації виховної роботи у гуртожитку. До щоденних обов’язків Ради гуртожитку входить перевірка санітарно- гігієнічного стану житлових кімнат та огляд території; рейд-контроль під час самопідготовки; контроль дотримання дисципліни та порядку. Проте найбільше учнівському самоврядуванню до вподоби організовувати свята та вечори відпочинку.

  Також з мешканцями гуртожитку працює практичний психолог в якого є ряд завдань: пропаганда здорового способу життя; профілактика та подолання конфліктності, правопорушень, насильства в учнівському середовищі; соціально-психологічний супровід здобувачів освіти до нових умов життя, а також індивідуальна робота з ними. Практичний психолог надає посилену допомогу у вихованні дітей, розв’язані конфліктних ситуацій. Проводить з учнями бесіди, тренінги, виховні години превентивного напрямку та пропагування здорового способу життя.

   Робота в гуртожитку не є легкою, але цікавою, тому що постійно знаходишся серед категорії людей, які є молоді, ініціативні, енергійні, допитливі вольові і разом з тим ранимі, кожен зі своєю життєвою історією, особистими проблемами, переживаннями, в такому віці коли проблеми здаються великими. Враховуючи цей контраст вихователі гуртожитку, практичний психолог, соціальний педагог  намагаються іти до дітей  з любов’ю, добром та щирістю в серці.